Нормативно-методична документація

                  

            Бібліотекарям – методичні рекомендації, 

                    методичні           матеріали

    Нормативні документи

    Положення про шкільну бібліотеку. Завантажити>>

    З початку нового століття інформація стала глобальним чинником світового прогресу. Тому нині маємо нагальне завдання: відкрити для неї «двері» школи, знайти місце і механізми опрацювання, створити міцну інформаційну платформу для набуття знань. До виконання цього завдання найбільш наближена шкільна бібліотека.  Звідси постає потреба у реорганізації бібліотеки в шкільний бібліотечно-інформаційний центр (ШБІЦ). Усвідомлення такої потреби в шкільних бібліотекарів триває здавна, хоч справа донині не набула практичного втілення.

                З метою унормування новітніх бачень і створення необхідного підґрунтя для функціонування ШБІЦ Українським інститутом нормативної інформації підготовлено проект документа «Примірне положення про шкільний бібліотечно-інформаційний центр». Робота виконана в ході Всеукраїнського експерименту за інноваційним освітнім проектом «Шкільна електронна бібліотека «ШБІЦ-інфо». Примірне положення разом з пояснювальною запискою направлено до Міністерства освіти і науки, Інституту модернізації змісту освіти для розгляду, організації публічного обговорення та підготовки відповідного нормативно-правового акта.

                У документі відображено сучасні підходи до роботи бібліотеки як інформаційного підрозділу, внесено зміни до переліку основних функцій, змісту окремих операцій, за-фіксовано рішучу відмову від пасивного бібліотечного обслуговування на користь ак-тивного інформаційного забезпечення. Основою перетворень стане впровадження у ро-боту ШБІЦ інформаційно-комунікаційних технологій, автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем. У проекті Примірного положення визначено технічне та комунікаційне оснащення ШБІЦ, знаходить своє вирішення проблема інформаційного забезпечення малокомплектних шкіл. Документом передбачена нова посада керівника ШБІЦ – інформаційний адміністратор. Виходячи зі змісту його роботи, посаду пропонується віднести до категорії педагогічних працівників. Це забезпечує мотивацію і належне матеріальне стимулювання фахівця.

                Успіх реформування шкільної бібліотеки прямо залежить від прийняття самої ідеї керівником навчального закладу та бібліотекарем. Саме їх ентузіазм і творча енергія за-кладуть основу для нинішніх і майбутніх перетворень в освітньому процесі. Автономія школи і педагогічна свобода вчителя отримають дієві важелі для своєї реалізації. Ознайомитися з повними текстами проектних документів можна на сайті Українського інституту нормативної інформації за посиланням:


    Закон про бібліотеку. Завантажити>>
    Зміни до Закону. Завантажити>> 

    Посадові обов'язки зав.бібліотекою. Завантажити>>
    Типові інструкції. Завантажити>> 

    Кваліфікаційні вимоги. Завантажити>>




    Упровадження Універсальної десяткової класифікації

    Офіційні матеріали
    Нормативні матеріали


    ДСТУ 2395–2000 (ГОСТ 30671–99) (ISO 5963:1985). Обстеження документа, встановлення його предмета та відбір термінів індексування. Загальна методика. – Вид. офіц. – Київ : Держстандарт України, 2001. – 8 с. – (Інформація та документація) (Державний стандарт України)
    ДСТУ ГОСТ 7.59:2003 (ГОСТ 7.59-2003 (ИСО 5963-85), IDT). Індексування документів. Загальні вимоги до систематизації та предметизації. – Вид. офіц. – Київ : Держспоживстандарт України, 2004. – 6 с. – (Система стандартів з інформації, бібліотечної справи та видавничої справи) (Національний стандарт України)
    Класифікаційні таблиці
    Універсальна десяткова класифікація онлайн українською мовою на сайті Консорціуму УДК (Гаага, Нідерланди)
    Інформаційна підтримка упровадження УДК
    Заходи з упровадження УДК
    1 червня 2017 р. у рамках Всеукраїнського науково-практичного семінару „Бібліотека в інформаційно-освітньому середовищі: інформаційні ресурси, технології, проекти”, організованого ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, відбулося засідання круглого столу на темуУпровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи освітянських бібліотек
    Методичні матеріали
    СторінкаУніверсальна десяткова класифікаціяна сайті Державної наукової установи „Книжкова палата України імені Івана Федорова”
    Систематизація документів (презентація)
    Універсальна десяткова класифікація. Методика застосування (презентація)
    Традиційні каталоги наукових бібліотек освітянської галузі : Організація, ведення й редагування : метод. рек. / [уклад.: Лобановська І. Г. , Гаврилюк Р. П., Помчалова О. Г., Дубова Л. Г., Іванова Н. С., Гузняєва І. А., Коваленко С. Г. ; за заг. ред. Лобановської І. Г.] ; АПН України, Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського. – Київ : [б. в.], 2006. – 166 с.



    Вся нормативно-правова база у сфері бібліотечної справи


    Навчальні програми 5-9 кл. Реалізація наскрізних змістових ліній засобами навчальних предметів
     Українська мова
    Українська література
    Зарубіжна література
    Трудове навчання
    Фізична культура 

    Електронні підручники. Перейти>> 

    Методичні рекомендації до 2018-2019 н.р. Перейти>> 

    Рекомендована навчальна література. Перейти>>

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    Я попробую не попробовать... Ирина Самарина-Лабиринт Я попробую не попробовать То, что пробовать ни к чему: Например, в чь...